تراس گاردن یک فضای باز است که معمولاً در بالای ساختمان‌ها یا خانه‌ها قرار دارد .

تراس گاردن چیست؟

 تراس گاردن چیه ؟حتما تابحال این سوال براتون پیش اومده، شرکت طبیعت مدرن شما را با مفهوم تراس گاردن ، انواع آن ، طراحی و اجرای تراس گاردن آشنا خواهد کرد.

در این مقاله همراه شما هستیم با :

    ·         تراس گاردن چیست؟

    ·         گیاهان مورد استفاده در تراسگاردن

    ·         ایده‏های طراحی تراسگاردن

    ·         اجرای ایده های تراس گاردن

تراس گاردن یک فضای باز است که معمولاً در بالای ساختمان‌ها یا خانه‌ها قرار دارد و به عنوان یک فضای زیبا و آرامش بخش برای استفاده از طبیعت و دیدن منظره اطراف استفاده می‌شود. تراس‌های گاردن معمولاً دارای صندلی‌ها، میز و صندلی‌های نشستن هستند تا افراد بتوانند در آنجا نشسته و لذت ببرند.

تراس سبز می‌تواند با گل‌ها، گیاهان، شکوفه‌ها و حتی کوچکترین باغچه‌های سبز پُر شده باشد. این فضا معمولاً به عنوان یک فضای تفرج و استراحت استفاده می‌شود. همچنین، تزئینات دکوراتیو مخصوص به فصل را نصب کرده و از زمین‏های خالص خود لذت ببرید.

طراحی تراس فرصتی عالی برای ایجاد فضایی است که گسترش فضای داخلی نشیمن و یا نهارخوری شما باشد.

به این ترتیب، شما باید ایده ها و مصالح محوطه سازی حیاط خلوت، بلکه مبلمان و دکوراسیون را نیز در نظر بگیرید.

اگر تراس شما دارای عرشه یا پاسیو باشد، باید اطمینان حاصل کنید که فضا به حداکثر می‏رسد. در اینجا، کارشناسان شرکت طبیعت مدرن به شما می گویند که چگونه به همه این ها دست پیدا کنید.

ایده‏ های تراس گاردن:

بهترین گیاهان برای تراس و حفظ حریم خصوصی

فضاهای تراس سبز آرزویی هستند و دلیل خوبی هم دارد! آنها یک کالا هستند، چیزی که خیلی از مردم آن را ندارند، اما چیزی که بسیاری از مردم هوس آن را دارند، نه تنها در خانه، بلکه در محیط های تجاری مانند رستوران‏ ها، ;کافه‏ ها، و دفاتر.

اگر تراس گاردن خود را در آپارتمان خود دارید، می تواند مکانی فوق العاده برای استراحت و خلوت از شلوغی باشد اما همچنان از راحتی دکوراسیون منزل خود لذت ببرید. مانند داشتن یک حیاط خلوت در آپارتمان و یک چمن در تراس شما. یک موهبت الهی برای علاقه مندان به باغ.

برای فضاهای تجاری، تراس می‌تواند ویژگی ارزش افزوده‌ای باشد که جمعیت را به خود جذب می‌کند یا به مشتریان یا کارمندان فضایی برای رفع فشار می‌دهد.

بنابراین شرکت طبیعت مدرن ایده‏ های عملی تراس گاردن را گردآوری کرده ‏اند که می‏ توانید امروز آنها را اجرا کنید، از جمله:

    ·         نحوه اجرای زندگی پایدار

    ·         چگونه با پرورش سبزیجات در فضای کوچک در هزینه خود صرفه جویی کنیم؟

    ·         چگونه می توان حریم خصوصی را با درختان بلند و سایر روش‏ های کاشت فراهم کرد

    ·         چگونه با گیاهان مفید و رنگارنگ دکوراسیون باغ خود را بهبود بخشید

چه در حال طراحی یک تراس گاردن زیبا برای خود باشید یا یک معمار محوطه سازی باشید که برای یک مشتری کار می کند، این نکات باغبانی فضای محدود به شما اطمینان می دهد که یک باغ روی پشت بام دارید که باید به آن افتخار کنید!

بهترین تراس گادرن‏ های باغبانی

همه گیاهان به اندازه کافی خنک نیستند که در باغ بالکن بنشینند. سایر گیاهان مهمان VIP هستند.

گیاهان تراس باید مانند هر گیاه دیگری در فضای باز انعطاف پذیر باشند! با قرار گرفتن بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید، مهم است که گیاهانی را انتخاب کنید که هر روز ساعت‏ها در معرض نور خورشید پژمرده یا خشک نشوند. برخی از مقاوم ترین گیاهان و گل های پشت بام عبارتند از:

   ·         آفتابگردان

   ·         اسطوخودوس

   ·         نیلوفرهای روز

   ·         رز شارون

   ·         درخت عرعر مونتانا ماس

گیاهانی که برگ های خزدار یا نقره‏ ای دارند، تمایل دارند تا تبخیر آهسته تری از برگ هایشان انجام شود. این‏ ها برای مناطق خشک‏تر عالی هستند!

گیاهانی که به بهترین شکل ممکن زنده می مانند، گیاهان با ریشه، گیاهان با برگ های خزدار و ساکولنت ها هستند!

گیاهان ریشه ‌دار گیاهانی هستند که رطوبت را در ریشه‌های خود ذخیره می‌کنند و این اطمینان را می‌دهند که حتی زمانی که آب و هوا به آنها کمک نمی‌کند، خود را مرطوب نگه می‌دارند.

البته ساکولنت‏ها گیاهانی هستند که رطوبت را در برگ‏های خود محبوس می کنند و در شرایط سخت زنده می مانند.

بهترین تراس گاردن‏ های گیاهی

گیاهان می توانند یک گیاه فوق العاده روی پشت بام برای هر باغی باشند، زیرا هم ارزشمند و هم تزئینی هستند.

گیاهانی که در نور مستقیم خورشید که اکثر تراس‏ ها ارائه می‏دهند رشد می‏ کنند آویشن، رزماری، مریم گلی و اسطوخودوس هستند. حتی جایگزین‏ های دیگری مانند نعناع و بادرنجبویه وجود دارد که نیاز به آبیاری زیادی ندارند!

بهترین تراس گاردن ‏های  گل

سالانه‏ ها گزینه مناسبی برای تراس گاردن گل هستند. گل های یک ساله می توانند نگهداری بسیار کمی داشته باشند، به خصوص سنبل یا پیاز لاله. برای افراد ماجراجوتر، جعبه های گل هیبیسکوس یا گل رز افزودنی عالی هستند.

بهترین باغ‏های ساکولنت

 چیدمان یک باغ آبدار فوق العاده را می‏توان در شرایط خشک کردن و زهکشی خوب و همچنین در آفتاب کامل انجام داد. آلوئه ورا و کاکتوس ها به کمترین توجه نیاز دارند و همچنین محبوب ترین ها هستند و پیدا کردن آنها بسیار آسان است.

 ایده برای تزئین گیاهان در تراس سبز شما

1.       دیوارهای پیچک که فضای شما را کشف می کند

اگر می‏خواهید حریم خصوصی خود را افزایش دهید و چیزی منحصر به فرد به بالکن خود اضافه کنید، ساختن حصاری در اطراف تراس و سپس پوشاندن آن با پیچک نیز ایده فوق العاده‏ای است. چند گیاه پیچک خزنده با رشد سریع که برگ‏های بزرگ تولید

می کنند عبارتند از پیچک انگلیسی، پیچک بوستون، پیچک الجزایری و پیچک ایرانی.

2.       کاشت‏هایی که در تراس گاردن شما قرار می گیرند

انتخاب یک گلدان عالی گام مهمی برای ایجاد یک تراس گاردن فوق العاده است. فضای موجود را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که چگونه از آن فضا حداکثر استفاده را ببرید.

آیا بهتر است گلدان‏ های مستطیلی بزرگ را برای ردیف کردن باغ خود قرار دهید؟

یا بهتر است یک باغ پراکنده هنرمندانه در گلدان‏های کوچک در سرتاسر تراس داشته باشیم؟

استفاده از گلدان در اندازه‏ ها و ارتفاع ‏های مختلف به عنوان تخت های مرتفع برای بهینه سازی باغبانی در فضای کوچک عمل می کند.

این گیاهان بالارونده از فضای باغ شما از زمین به سمت بالا استفاده می کنند و می‏ توانند روی یک بالکن در یک نمایش زیبا از فضای سبز طبیعی جریان پیدا کنند.

3.       گلدان‏ های آویز در طراحی باغ

گلدان‏ های نرده ای که روی بالکن قلاب می‏شوند برای گل و گیاهان عالی هستند و یک نقطه کانونی در دیوار چهارم ایجاد می کنند. استفاده از این فضای آزاد بر روی دیوارهای تراس شما برای انواع گیاهانی مانند پیچک که در آن برگ‌ها با زیبایی بسیار متنوعی آبشار می‌شوند، مناسب است.

4.       مقداری چمن بگذارید

استفاده از فضای زمین بالکن خود برای افزودن مقداری سبزه راهی عالی برای تکمیل باغ زیبای شماست. برای باغبانی بی دردسر در تراس، چمن مصنوعی را در نظر بگیرید که می توان آن را به دلخواه جدا کرد – همچنین در پاهای شما احساس خوبی دارد!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *